f

2010-02-11

Tinca tinca

Vikt
Ovägd

Kommentar
Inte direkt den största sutaren jag har tagit men det var den bästa bilden jag hittade. Den största sutaren jag sett på närmare håll kom upp tillsammans med några kubikmeter sjögräs. Jag såg att flötet började röra sig lite underligt, gjorde mothugg och fisken gjorde en kort rusning. Efter detta blev det bara tungt, extremt tungt. Fick in millimeter för millimeter, efter ett bra tags kämpande kommer en hel skog upp av sjögräs och mitt bland det satt en felkrokad sutare som nog vägde en bit över två kilo.

En trevlig art att fiska efter om man är i rätt vatten. Tyvärr ligger mitt säkraste vatten för sutare i ett träsk, brevid ett fängelse precis mellan motorvägen och järnvägen. Ingen favoritplats direkt.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed