f

2013-08-13


Idag blev det ett nytt försök på sutarna, sist glömde jag ju rullen.

Det var ganska segt fiske även om det var fullt med sutarbubblor överallt. Efter en stunds fiskande högg det äntligen något jag trodde var en stor mört men när den visade sig i ytan var det en pigg sutare. Jag vägde den aldrig men den var inte direkt jättestor.

Kul att få känna på lite fisk igen dock. Sutarna är förbannat trevliga fiskar att ha att göra med måste jag säga. Arten hamnar lätt på topp 10 på sötvattenslistan i alla fall.

Sedan kom åskan och regnet och då högg en sutare till. När jag hade fått upp den till ytan kom det plötsligt en gädda och skrämde livet halvt ur mig. Gäddan högg sutaren i ytan och dök ner. Jag gav den lite slaklina och tänkte försöka se om man kunde i alla fall få se gäddan om den fick lite tid på sig. Men med 0,20 lina och 12:ans krok var oddsen för att få upp gäddan inte så goda. Linan gick sönder efter en stunds fightande men jag fick i alla fall se gäddan som inte var något monster.
Categories: ,

4 kommentarer:

Benny sa...

Såja, nu har du fått ordning på bloggen igen, det var trökigt att läsa när man var tvungen att klicka "Read More" för att läsa texten. Tck för det :-)

Fantastisk kvalitet på dina bilder, juste kamera kan man se.

Mvh Benny

Patrik sa...

Ja det blev bättre såhär. Tack för synpunkterna.

Angående kameran så kanske det är en fantastisk fotograf? ;)

Benny sa...

Jodå, inget fel på fotografen heller. Men du har ett fint djup i dina bilder jag aldrig får fram med min lilla kompaktkamera. (Har släpat klart på stor kamera).

Gillar djupet och val av skärpeområde du ofta har i dina bilder. Tolka det rätt nu, det var avsett som en positiv kommentar.

Patrik sa...

Nej men det är ju så att kameran påverkar. Vore ju jäkligt dumt annars att släpa runt på en 2 kg tung kamera annars. Kul du gillar bilderna, tack för berömmet!

Subscribe to RSS Feed