f

2013-12-15


Några timmars abborrfiske stod på dagens schema. Konstgjorda beten är förbjudna i det här fiskevattnet nu så idag var det mask som gällde. Jag gjorde en chansning och hoppades på att fiskekortsförsäljaren skulle ha mask på lager och det hade han ju men kanske inte så många som jag hade hoppats på utan närmare bestämt två (!) stycken maskar som jag fick. Jag chansade på att jag skulle kunna hitta några maskar eller köpa av någon vid fiskeplatsen och körde för att fiska ändå.

Väl på plats möter jag Anders som redan fått några abborrar. Efter en stunds fiske så får jag upp den här abborren på min andra och sista mask.

Ovägd men tippar 600 gram?
Jag tror Anders sa han hade fått mört och några abborrar och så fick han en ganska grann id när jag kollade på.

En av Anders abborrar, fina färger
Jag fick köpa en mask burk av Anders och fortsatte mitt fiske men det var trögare än trögt. Vid ett tillfälle såg jag en ytterst liten rörelse i feedertoppen och kände efter, där satt en till abborre runt 6 hekto. Otroligt försiktiga napp idag.


På eftermiddagen dog det ut helt och jag såg ingen som fick någon fisk den sista tiden så då packade jag ihop nöjd med dagen och ett trevligt fiske.
Categories:

2 kommentarer:

Haze sa...

Sex hektos borre är ju trevligt! Själv gav jag upp efter att ha konstaterat att vattnet var väldigt grumligt och det svepte in stora vågor i hamnen. :P

Patrik sa...

Ja absolut, aldrig fel att få meta lite. Synd på din mästerplan, vi får testa nån kväll med bättre väder :)

Subscribe to RSS Feed