f

2014-02-16

Taurulus bubalis


Vikt
Ovägd

Kommentar
En art jag hade en del problem med att få. Kanske hade jag fått den för längesedan då man inte skiljde de olika arterna av simpor särskilt noga men jag hade ingen på foto och var inte hundra procent säker och då gills det ju inte. Jag hade ett antal turer efter den här arten under bältet och en massa fisken där en oxsimpa mycket väl skulle kunna huggt men det tog alltså ett bra tag innan jag fick den.
Kvällen jag fick den hade startat vindstilla men vinden ökade hela tiden och jag hade egentligen gett upp men bestämde mig för att ändå lysa ner och leta i vattnet sista sträckan till bilen. Jag ser en simpa och tänker att det säkert är en rötsimpa ett tag tänker jag inte ens fiska på den men som tur är gör jag det och det visar sig vara en oxsimpa.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed