f

2016-04-11

Fick en rapport från "Art-Kjell" som nu plockat sin 87:e art i Sverige och sin 99:e art i Sverige+Norge.

Så, då satt den äntligen - sjuryggen. Tack vare en tångspigg!
Prövade i Lysekil i går kväll. Tidigare har jag varit två gånger vid en annan hamn, fast förra söndagen där blev misslyckad pga oväntat regn och blåst.

Såg tämligen omgående en sjurygg som inte ville ta. Fortsatte med försök på flera andra, men dom var omöjliga. Plötsligt såg jag en vad jag trodde var en tångspigg och då bestämde jag mig för att byta till ett tackel med pytte-liten krok. Fort byte av tackel och när jag kom tillbaka var både sjuryggen och spiggen kvar. Sänkte ned betet framför sjuryggen som sög in kroken direkt. Jaaaa, art nummer 99.

Fiskade sedan på tångspiggen en hel timme, men den var helt omöjlig. Ibland nosade den på blyhaglet jag hade som sänke men agnet brydde den sig inte om.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed