f

2016-08-03


Häromdagen blev det ett pass i ett vatten för att försöka utöka årslistan med arter. Jag börjar ligga riktigt bra till och tänkte försöka slå mitt personbästa på blygsamma 47 arter på samma år. Jag siktar på 50 detta året och låg på 41 arter innan det här passet. Med tre nya arter hamnar jag nu på 44.

Det nappade stundtals ganska bra och fisket gick över förväntat artmässigt, fick t om några rudor vilket brukar vara ganska ovanligt i det här vattnet. Mina två målarter kom upp ganska direkt, sutare och karp så resterande tid kunde jag bara nöjesfiska. Väldigt mycket kräfta också som var på mitt agn hela tiden. Fick både fjällkarp och spegelkarp som en liten bonus även om det är samma art.
Categories: , , ,

1 kommentarer:

Haze sa...

Grymt imponerande artlista med tanke på att du inte varit ute så mycket!!

Subscribe to RSS Feed