f

2016-10-24


Höst innebär skrubbafiske. Får se om jag kan komma ut på några pass i höst. Ett har det i alla fall blivit. Skrubborna kändes inte riktigt på hugget under den tiden jag fiskade.
När jag stod där och fiskade funderade jag vilka arter jag har haft viktmål för. De enda två jag kommer på är abborre över kilot och skrubba över kilot. Abborren tog jag för några år sedan men skrubban har jag inte lyckats med trots väldigt mycket fiskande. Mitt personbästa är på 750 gram och jag har för mig jag fått några stycken med den är vikten. I våras fick jag en som var 45 cm lång men bara vägde 720 gram, den har potential att väga dubbelt så mycket med den längden. Jag har även felkrokat en på 800 gram på flugfiske men den räknar jag ju inte såklart.

Categories:

3 kommentarer:

Haze sa...

Åååååå nu blev man sugen!!!

Robert sa...

Det finns STOR skrubba på andra platser i närheten. Men på natten är de ju helt lama och på dagen har jag inte haft någon tur. Rätt ställe kan ge jackpot.

Patrik sa...

Ja det är irriterande dom stora är så svårflörtade på natten. Den jag fick högg ju men det var väl för den var hungrig och tunn antar jag...

Subscribe to RSS Feed