f

2018-10-07

Igår var det lördag och det var svaga vindar på kvällen så stack ut på en kvadrupel artsatsning. Det jag hoppades på var större och mindre havsnål, slätvar och skäggsimpa.

Väl på plats på den uttänkta fiskeplatsen så hittade jag inga pungräkor, gav upp efter 10 minuters letande och håvade upp några mindre (tång-??)räkor som jag använde som agn. Såg inte en enda nålfisk så efter en timma flyttade jag mig och drog istället på mig vadarbyxorna och vadade ut på jakt efter slätvar och skäggsimpa. Såg en förmodad sandstubb som var en riktig best, fiskade upp den för att mäta men det visade sig var vara en väldigt blek och avlång svart smörbult. Vadade vidare och såg öring, ål, tobis(kust?), rödspätta, skrubbskädda, rötsimpa, ja... det vanliga helt enkelt men inget mer exotiskt.

Fångade en rödspätta (som först såg väldigt runt ut), en sandstubb (för att ha som agn), och en skrubbskädda på 3 hekto som av en slump högg på sänket och blev krokad på #22 kroken och bjöd på en fin fight på 0,10 linan.

Kanske årets sista fisketur, kanske inte.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed