f

2021-11-13


 Körde en timmas nöjesfiske idag efter skrubba. Gillar höstfisket efter skrubba och har haft i många mål att plocka en över kilot på detta fiske men har aldrig lyckats. Stod utanför skyddsområdet för öring och fiskade och svor lite för mig själv angående detta och att jag aldrig fått någon öring på fiske riktat efter skrubbskädda. Nästa kast så tog den här lilla öringen räkan när den sjönk mot botten, typiskt! 

Inga skrubbakänningar idag konstigt nog. Känns som fisket blivit sämre de senaste åren.

Annars har det inte blivit mer fiske än ett kort pass efter sill på hemmaplan. Spännande nog så tappade jag något som kändes som en riktigt stor sill. Strax efter fick jag upp en fin på typ 200 gram och den kändes mycket mycket mindre än den jag tappade. Kan det ha varit en staksill jag tappade? Troligen inte men vem vet?

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed