f

2023-06-26

 

För ett tag sedan fick jag ett tips på tunnläppad multe. Jag åkte dit ganska direkt och fiskade och spanade utan att se något. Tänkte att det var en slump att en fångats men gav det ett nytt försök efter några dagar. Direkt när jag kom till platsen såg jag multar, fiskefrossa!

Efter några minuters fiske högg en och jag kunde lyfta upp den på land. Gött mos! Tyvärr släppte den och landade i lite grus därav de fula bilderna. 

Tunnläppad multe var ju inte en art man trodde man skulle fånga för tio år sedan direkt. 

Då var årets mål avklarat men jag hoppas ändå på att knipa några fler arter om möjligt.



5 kommentarer:

Andreas sa...

Grattis och vad häftigt! I gbg-trakten? :o
Är det en art som tycks bli vanligare eller? Jag trodde att de än idag var riktigt ovanliga och inget man kan räkna med att få :D

Patrik sa...

Ja i Göteborg. Har gått rykten om stim tidigare år men i år verkar det finns på flera ställen. Får se om dom får vara kvar eller kommer försvinna som dom tjockläppade multarna som verkar ha minskat extremt mycket.

Patrik sa...

Och tack! :)

Haze sa...

Stort grattis ännu en gång!! Drömfisk!

Patrik sa...

Tack Hasse!

Subscribe to RSS Feed