f

2024-04-05

Inget fiskat sedan sist, det enda fiskerelaterade jag har att rapportera är att jag satt och jobbade från stugan häromdagen och kikade lite på fiskgjusarna som nu kommit och jagar konstant utanför stugfönstret. Noterade dom jagade och fångade sik, hade inte koll på att siken gick så långt in i viken så här års. Blev lite sugen på att försöka fiska lite där.

Apropå stugan så har jag ju som mål att nå 150 tomtkryss (fåglar) därifrån i år. Tror det blir extremt svårt men framåt går det, detta är årets nya tomtkryss:

107Tofsmes
108Sångsvan
109Trana
110Råka
111Röd glada
112Gulsparv
113Tamduva
114Skogssnäppa
115Dubbeltrast
116Taltrast

När det kommer till fisket har jag inte ordnat med resa till Gotland efter silverruda. Hade funderingar på att försöka komma dit i maj men det blir nog isåfall senare. Annars är väl ända hoppet om ny art att man kan hänga med nån kompis ut med båt. Den egna båten ligger ute till försäljning, finns inte riktigt tid och ork för den samt jag har ingen plats att förvara den på. Om någon är sugen så gå in och köp:


Vita 50-klubben klistermärken på båt och motor ingår ;)

Glöm inte av 50-klubbens tävling 9-10 maj, mer info kommer!

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed