f

2011-10-01

Nej. Det var inget vidare fiske idag. Jag hängde på Kjell på en satsning efter lerskädda i Gullmarn. Vi började att fiska ute på mjukbottnen på dryga 40 meters djup. Efter några timmar hade det gett en liten vitling till mig och inte ett enda napp för Kjell. Vi bestämde oss då för att åka och hämta en randig sjökock till mig, för det är ju så lätt.

Väl på plats nappar det bättre men bara riktigt trist fisk. Småvitling, minitorsk och någon liten sandskädda. Efter några timmar testar vi andra områden men där är det ännu sämre så vi lägger sista timman innan det blir mörkt på det vanliga sjökocksstället igen. Jag blev riktigt glad när jag fick dagens finaste en fisk, en sandskädda på max 150 gram. Det säger väl en del om hur fisket var idag. Det enda spännande som hände idag var något som tog Kjells räka, en bit upp blev det totalstopp för att sedan släppa. Stor torsk?

Arterna som kom upp var sandstubb, torsk, vitling, sandskädda och makrill (på sjökockstackel, liggandes still på botten!).

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed