f

2011-10-08

På morgonen stack jag upp till Conny för att som sagt göra ett nytt försök på storabborre. Först åkte vi och hämtade båten. Som väntat var det en pers att bära upp den från sjön på en väg som mest liknade en leråker i Stalingrad.

Väl framme vid den nya sjön började en frenetisk jakt efter agn. Mörtarna lyste till en början med sin frånvaro men efter lite letande med ekolodet hittade vi en vik som snabbt gav oss ett gäng mörtar. Vi åkte ut till ett grund som Conny kände till i sjön där vi började meta. Ganska omgående högg den här lilla gäddan på mina grejer.

Vi låg kvar en stund vid grundet men bestämde oss för att flötestrolla längs med kanterna. Efter ett tag dök mitt flöte igen, det kändes som en mycket finare fisk (gädda) men den släppte efter någon sekund. Den hade huggit över bakra halvan på mörten och undvikit kroken.

Ganska snart fick jag ett nytt napp och det var en ny minigädda som hade fattat tycke för min mört.
På med en ny mört och efter en stund dök flötet igen. Trots att jag gav den extra tid så gick den loss också. Den här gäddan kändes ännu bättre än den förra tappade, jag tror den var riktigt fin faktiskt. Det blev en till gädda i samma storlek som dom på bilderna till mig innan vi gav upp för dagen. Conny hade oflyt och hade inga klockrena hugg på sina mörtar.

Ingen stor abborre den här gången heller, inte ens någon liten abborre. Det får bli nya tag någon annan gång.
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed