f

2012-03-17


Ikväll åkte jag alltså iväg för att i första hand försöka få en tidig id, i andra hand grövre braxen eller mört. Jag var på plats någon timma innan det började mörkna men det var inte förrän i skymningen det började bli lite liv i vattnet. Mycket mört blev det men inget stort, vägde några och den största var på 210 gram. Jag fiskade med method feeder och krokbetet var majs och maggot.

När det var helt mörkt högg en bättre fisk, jag misstänkte ganska direkt det var en braxen med den lugna fighten och det var det. En liten rackare runt halvkilot. Kul, då finns det chans på braxen. Jag satt och funderade på att det borde komma mer braxar med tanke på mäsket som borde ligga där ute när feedertoppen sakta böjde sig. Mothugget satt och en helt annan tyngd kändes i andra ändan av linan.

Det blev några jubel när fisken bröt ytan i skenet av pannlampan. Den såg riktigt grov ut.

Jag blev lite förvånad när jag vägde den till 2375 gram. Hade jag fått gissa hade jag trott den var tyngre. Hur som helst kul att putsa personbästat med nästan ett kilo.


Jag fiskade en stund till men det var bara några enstaka napp som troligen var mört. Mäsket var slut sedan länge och när majsen var slut packade jag ihop.
Categories: , ,

6 kommentarer:

Haze sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Haze sa...

Gött Patrik! Grattis!

Petter sa...

Grattis! Alltid gött med PB!

lars kraemer sa...

grattis, alltid gött med nya rekord

lars kraemer sa...

grattis, alltid gött med nya rekord

Patrik sa...

Tackar tackar!

Subscribe to RSS Feed