f

2012-05-06

Flytbröd + stor fisk = kul
Det har inte blivit något fiske idag, mest pga den tråkiga vinden. Däremot har jag försökt läsa på lite mer om gräskarp för att lägga upp en plan. Några frågor återstår. Det jag funderar på är bland annat om dom är nattaktiva? Har dom tydliga "ätperioder"? Hur lätt är det att få dom att äta flytande bröd? Är det lite som multefiske där fiskarna måste vara på humör för att börja äta? Hur viktigt är vädret? Är det ens lönt att fiska innan juni?

Alla tips mottages tacksamt, skriv en kommentar eller skicka ett mail. Detta rör sig om ett vatten där troligen dom aldrig sett bröd innan och där ingen fiskat tidigare.
Categories:

3 kommentarer:

lars kraemer sa...

Hej Patrik, ja denna art geggade mej till gråhårighet(och gör fortfarande), innan jag lyckades, jag har några vatten där jag fiskar efter denna fisk och det är som natt och dag, i det ena vattnet har de aldrig fiskats på och där har jag lagt minst 15 pass och endast en fisk fångad, de vill inte stiga på brödet/flooters/maskros/osv medans ett av de andra vattnen hinner knappt brödbiten/flootersen landa på ytan innan den är där, men vi hörs av Patrik för weedisen skall upp ;)

Patrik sa...

Tack för infon Lars. Fick du den ändå på flytbete i det svåra vattnet? Höres!

lars kraemer sa...

Yes den tog på "barkis" helt oväntat då jag egentligen hade siktat in mej på ett par spegelkarpar, hör av mej inom kort
Mvh:kapt´n

Subscribe to RSS Feed