f

2012-05-12


Jag hade egentligen tänkt att köra med flytande bröd efter färna idag men beslöt mig i sista stund för att köra feederfiske med mask som agn då jag var lite osäker på vilka arter som fanns i ån förutom färna och blev nyfiken. 

Efter att köpt ett kul fiskekort (se nedan) av århundradets trevligaste kassörska började jag fisket. Vid första platsen hade jag ett rejält hugg direkt men beslöt mig ändå för att gå vidare. Kom ganska snabbt till ett ställe som såg hett ut och på första kastet signalerade spötoppen napp. Kul fight och ett nytt personbästa på färna kunde håvas - 1,42 kg. Riktigt härligt eftersom min enda tidigare färna var patetiskt liten :)

Givetvis C&R
Det fortsatta fisket var otroligt segt, jag hade några småhugg men inget som blev krokat. Trevligt fiskeställe var det helt klart, kommer säkert fiska mer där.

Imorgon blir det eventuellt ett frest efter abborre modell stor (förhoppningsvis).

Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed