f

2012-07-30



Idag var jag och Kjell ute på Gullmarn. Vi började fiska på sjökockstället och på första nedsläppet så fick jag äntligen min randiga sjökock. En fin hane. Gött mos! Art nummer 65! Vi fortsatte fiska nån timma på platsen för att Kjell ville en teori för tungevar. Jag fick en till randig sjökock (en hona) men någon tungevar blev det inte. Jag fick inte en enda annan fisk på den platsen. Konstigt.




Vi försökte sedan på bland annat bergskädda men det blev inga fler superfiskar. Arterna som kom upp var: randig sjökock, sej, torsk, makrill, sandskädda, skrubbskädda och vitling.
Categories: ,

9 kommentarer:

Niklas S sa...

Gött mos! Grattis =)

Haze sa...

Så jäkla kul och rättvist! Den har du kämpat för!! Roligt att du fick en av varje kön. Tungevar är oerhört svårt ;)

Irvin sa...

Grattis med ny art!

Patrik sa...

Tackar alla!

Karleif Tunheim sa...

Grattis med ny art. Det er artig å følge med på jakten. Bra å se att det finnes mennesker som er gale i Sverige og :-)

Robert sa...

Grattis. Den har du jagat några år! Var det på "mitt" ställe?
Nu tar du norsen med!

Patrik sa...

Tack och kul ni följer bloggen från Norge också!

Ja Robert, det var ditt område

Robert sa...

Ah, gott att ha kunnat hjälpa till lite i jakten. det är nog Sveriges bästa sjökocksställe:-) Keep the secret...

Jag har fått ett helt galet tips som jag mailar någon dag. Bonitoklass nästan

Patrik sa...

Låter sjukt intressant det där. Gör det snart! =)

Subscribe to RSS Feed