f

2012-07-09

Idag har jag fiskat multe i några timmar. Blåste gjorde det men jag tänkte det ändå var bäst att passa på med det ostadiga vädret som är på gång dom kommande dagarna. Det blev ganska spännande fiske, jag hade bland annat en liten (strax under 2 kg kanske) som var på krokbetet men inte ville ta riktigt. Troligen var det även samma fisk jag fick att äta av mäsket en gång senare. Desto mer spännande var att det gick några riktiga oxar bland de övriga. En av multarna var den tjockaste jag sett någonsin, lite oklart hur lång den var men jag har svårt att tänka mig den vägde under 6 kilo.

Annars var det som vanligt massa frågor om vad man fiskade, att här finns väl ingen fisk och om man kan äta den eventuella fångsten?  När man säger man fiskar tjockläppad multe och släpper tillbaka dom så blir man idiotförklarad. Antagligen med all rätt, jag måste bara dela med mig av en väns svar när jag frågade om hon ville följa med ut och fiska nån gång: "Jag tänker inte gå upp mitt i natten för att åka och fiska i någons swimmingpool för att fiska efter tjockhudad putte eller något sånt där..."
Categories:

3 kommentarer:

Haze sa...

"Tjockhudad Putte"! Hon verkar frisk till skillnad från oss andra ;)

Patrik sa...

Haha precis!

Irvin sa...

Hahah! "Får du noe ørret" spørres det som regel om her oppe :D

Subscribe to RSS Feed