f

2013-07-28

Nyss hemkommen från en resa söderut. Jag hade luskat ut en position där det skulle finnas bäckröding och planen var att stanna till där och fiska en stund. Väl framme vid bäcken såg jag nästan direkt några svarta skuggor som snabbt blev skrämda av mig och simmade undan. Det verkade ju otroligt lovande och jag riggade genast upp ett spö och agnade med mask.


Efter några minuters fiskade utan att se ett liv så dök plötsligt en liten fisk upp och tog masken direkt. Art nummer 69 var fixad! Gött mos!

Art nr 69 - bäckröding
Otroligt fina fiskar med sina vita fenkanter och fantastiska teckning. Jag försökte sedan fånga en till men det blev ingen mer på den korta studen jag fiskade.

Detta var årets tredje nya art på inte så många artsatsningar. Det är väl egentligen bara tunga/oxsimpa-satsningen som inte lyckades tror jag.

Det kommer lite fler bilder på bäckrödingen senare. Jag var även och kollade gräskarpsbestarna vid Vittskövle slott. Dom frammanade en del fiskefrossa kan man lugnt säga.

Categories: ,

1 kommentarer:

Haze sa...

Häftigt!! En drömfisk!

Subscribe to RSS Feed