f

2014-04-25

Jag och Hasse började som sagt att testa lite alternativa teorier för norsen men inget gav utdelning. När väl norsen började stiga stog vi på  bron och fiskade som jag gjort så många gånger förr. Jag hade en hemmagjort häckla med rena krokar, Hasse körde med en microhäckla agnad med diverse godheter.
Troligen hände inget alls på dessa tackel, troligen eftersom det var några fladdermöss som flög omkring och skapade spöknapp. Hasse kände han ville ändra på något och bytte till en mindre häckla, efter några minuters fiske så kände han något och upp kommer en klockrent krokad nors. Jag får ta över Hasses spö och fiskar resten av kvällen med två spön utan att få något mer än en felkrokad nors som var krokad i stjärtfenan. Jag vet inte varför den norsen Hasse fick ville hugga av alla miljoner norsar som passerade mina krokar och sket i dom. Vi pratade lite om att den simmade där med öppen mun och blev krokad ofrivilligt i munnen. Jag vet inte och det spelar ingen roll, den skall givetvis räknas som en fångst.

Till råga på allt så fick jag 600 kronors parkeringsböter nu i morse också efter att parkerat slarvigt efter jag kom hem igår.
För mig så har norsfisket gått från entusiastiskt i början, till att se det som en utmaning för att sedan ta det personligt och bli arg, nu är jag på väg in i en norsdepression. Finns det någon legitimerad norspsykolog att prata med? Jag är så otroligt trött på nors och att fiska nors nu, egentligen kanske man skulle åka dit och ställa sig med en häckla i natt igen men jag orkar inte. Tänker bryta ihop och komma tillbaka inför stundande Gullmarnfiske på lördag istället. Kanske kan man ha lite flyt då?
Categories:

3 kommentarer:

Marran sa...

Fasen, nu är det nära! Ge inte upp, till slut sitter den.

/Marran

Haze sa...

Ja att inte du fick någon tar lite udden av gårdagens ändå häftiga fisketur o min nors men. Jag vet vad du går igenom. Jag har ju säkert lagt 25 bompass på multe och tappat två efter längre fighter. Dessutom har jag guidat upp multe till en kompis som lade sitt första pass på multe någonsin. Jag fick äran att håva fisken.

Patrik sa...

Ibland är det tufft med fiske helt enkelt. Kul att du fick en, då vet man ju det går att krokfånga dom!

Subscribe to RSS Feed