f

2014-04-25

Körde ett kort pass i en badvik här med vadarbyxorna och vattenkikaren mest för att testa grejerna. Svårare än jag trott, tungabaljan läckte också. Får försöka täta bättre. Fiskmässigt såg jag en del fisk men dom blev mest rädda för mig, små oidentifierade plattfiskar fladdrade iväg fort. Förutom det såg jag sandstubb, svart smörbult, sjustrålig smörbult, ål (tejstefisk?) samt ny art i form av ensamma tobisar som simmade runt. Enda jag fiskade upp var en stor (för att vara sandstubb) stubb som trots allt alltså visade sig vara sandstubb.

Trevligt att traska omkring och leta fisk. Ser fram emot ett lite mer seriöst pass senare.

4 kommentarer:

Haze sa...

Jag är på ett tungapass när som helst! Du får första ;)

Patrik sa...

Låter bra det!! =)

Marran sa...

Testa när det är mörkt, massa mer fiskar i farten. Helt sjuk skillnad faktiskt. Ett tips, placera en ficklampa modell bättre på glaset och en pannlampa på huvudet som tänds vid behov.

Jag såg som sagt några små tungor sist jag var ute just när det började mörkna. De var dock för små (ca 5 cm, fjolårsungar) för att jag skulle orka tackla upp spöt.

Uppe i Havstensfjorden verkar ju de större tungorna redan vara inne men det handlar nog om lokala bestånd där.

Här dyker nog tungorna upp när som helst.


Tunga ska bockas av i år,den saken är klar.

Robert sa...

Jag har använt en plastback men den är för grumlig när man tänder pannlampan den bara reflekterar då. Har köpt en ny nu men fan vet om den är bättre. Det verkar svårt att hitta riktigt genomskinliga. Det där med en rejäl lampa låter som en bra grej det ska provas. Får man handla igen...

Subscribe to RSS Feed