f

2014-11-22

Ikväll var det äntligen dags för novembers andra fisketur. Tror det var tre veckor sen sist. Jag har massa dåliga ursäkter som jobb, dåligt väder och influensa men ikväll var det alltså äntligen dags. Jag tog det säkra före det osäkra och åkte till en plats där jag knappast kommer få nån ny art men där det brukar finnas lite huggvillig fisk.

Det blev sightfiske och det var en hel del fisk att se. Mest massa sill, något jag inte kan minnas jag sett i samma mängd i november något år innan. Förutom sill såg jag sik, svart smörbult, rötsimpa och skrubbskädda. Dom två senare fiskade jag på och fick en bunt av varje men tyvärr inte i någon storlek. En av skrubborna, den på bilden, hade dock storleken inne för nytt pb men inte konditionen. En annan skrubba var riktigt tjock men för liten.

Skönt att komma ut på lite fiske i alla fall!

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed