f

2015-05-02

Det blev alltså några timmars vadning också igår. Platsen blev min favoritplats där jag sett allt möjligt. Igår var det sådär. Mycket svart smörbult hade kommit in nu, jag fiskade och fångade en som såg ut som en hona på framdelen och en hane på stjärten - helt svart. Det roligaste jag såg igår var nog en tejstefisk mitt ute på sandbottnen, den ville dock inte ha mitt agn. Jag fångade en skrubba och en rödspätta jag tyckte såg annorlunda ut annars blev det inget mer. Jag hade hoppats på att se nån större tunga men jag såg bara en liten. Studerade den länge men det var ingen småtunga vad jag kunde se även om storleken var rätt.  Jag fångade även två tångsnällor med handen, jäklar vad platt mun dom har. Kanske borde fiskat på dom mer än jag gjorde då det hade varit en ny art men kändes inte jag hade varken rätt agn eller tackel med mig. Jag misstog först tångsnällorna för mindre exemplar av större kantnål.

Kul med ett vadarpass igen men det kanske var det sista för vårsäsongen.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed