f

2016-12-30

Häromdagen började jag titta lite smått på årssammanställningen och noterade att jag fångat 665 fiskar i år totalt. Det måste man ju sluta på, fick alltså försöka fånga en till.


Gjorde ett långskott i rudavattnet, misstänkte dom hade gått i dvala men folk jag pratade med var inte så säkra på det. Värt ett försök, fiskade en kvart utan något som helst liv och gav upp. Hade inte mycket fisketid idag.

När det mörknat stack jag ut igen. Åkte ner till hemmahamnen och lyste. Blåsigt som väntat och väldigt dött. Till slut såg jag en rötsimpa, den var skygg! Simmade undan. Men till slut kom den fram och högg mot masken. Missade krokningen och den simmade undan. Nästan ny-art-puls nu, trodde jag hade missat min chans men efter en stund får jag se på en till rötsimpa som hugger ganska omgående och krokas.

Fisk nr 666 blev passande nog en mörkerdyrkande liten rötsimpa
Categories:

2 kommentarer:

Haze sa...

Mycket bra gjort!! Nu får vi jämföra din lista med ligan så får vi se vad som saknas!!

Patrik sa...

Japp, skall sammanställa och gå igenom sen!

Subscribe to RSS Feed