f

2009-10-07

Det fortsätter att blåsa. Känns som det i princip blåst kuling varje dag sen augusti? Helt galet. Får se om det blir något fiske till helgen. Har lite planer men har inte helt bestämt mig exakt om / vad jag skall fiska.

Förresten var sandstubben senast årets art nummer 34. Har som jag skrivit innan hållit reda på antalet arter jag fångat i år. Det kanske man skulle fortsätta göra, känns som det kan bli svårt att slå detta året eftersom det är en del arter (t ex regnbåge) jag inte brukar fiska efter så ofta. Dessutom flera mikroarter (stubbar, elritsa) som man bara bockar av och sen antagligen inte fiskar mer efter.

Här är arterna i kronologisk ordning.
1. Abborre
2. Regnbåge
3. Gädda
4. Havsöring
5. Rödspätta
6. Björkna
7. Braxen
8. Mört
9. Ruda (ny)
10. Torsk
11. Sandskädda
12. Sej
13. Lerstubb (ny)
14. Sutare
15. Karp
16. Skrubbskädda
17. Sill
18. Näbbgädda
19. Rötsimpa
20. Vitling
21. Sik
22. Svart smörbult
23. Fjärsing
24. Blågylta
25. Berggylta
26. Skärsnultra
27. Stensnultra
28. Grässnultra (ny)
29. Makrill
30. Färna (ny)
31. Gös
32. Elritsa (ny)
33. Tjockläppad multe
34. Sandstubb (ny)

Får se om det blir några fler i år.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed