f

2009-10-17

Riggat och klart.

Blev en kortare tur på jakt efter skrubbskädda över kilot, något jag kämpat med rätt mycket utan att komma riktigt i närheten (750g största). Fisket var ganska trögt det kändes inte som det hade samlats några större mängder fisk. Kanske för tidigt ännu.

Agntjuv!

Det blev i alla fall ett gäng spridda skrubbor med en topp på 625g och 600g. Den på 600g hade helt klart potential att vara tyngre men var ganska tunn.

625 gram

En sak som är väldigt underligt med stället jag fiskar på är antalet individer som väger just 625 -630 gram. Det verkar vara någon sorts standardstorlek. Man får ofta dom som är mindre också men just dessa vikter är väldigt vanliga. Tror bara det är mitt PB som vägt över 630g samt en som jag på något konstigt sätt lyckades felkroka under flugfiske.

600 grammare. Skönt när dom är bra krokade.

Skrubbskäddor måste vara en av de mest tacksama fiskarna att hantera på land. Väldigt lugna så länge man hanterar dom försiktigt. Men så fort man släpper tillbaka dom sätter dom full fart igen. Alla skrubbor fick förresten simma tillbaka idag som vanligt.

Dom är hyfsat pigga så länge det inte är för kallt i vattnet.

Kanske skall lägga lite mer tid för att få en över kilot i år. Det är väl bara antagligen att nöta, jag är ganska säker på att det finns fisk i den storleksklassen på platsen.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed