f

2009-11-21

Sill 210g

Idag blev det en fisketur med Marran. Hade framförallt hoppats på att få en skarpsill, något som det fanns gott om för några veckor sedan på platsen.
Var en hel del sill på lodet men kanske inga monsterstim. Blåste en del till en början vilket också försvårade fisket.

En dubblett med sill på häcklan.

Blev till slut en del sill. Gissar på strax under 20-strecket om man ser till antal. Både jag och Marran fick nya PBn. Jag hade turen att få den största idag på 231g medan Marran satte nytt PB med 210g.

Tyvärr blev det inga skarpsillar idag. En stor GG-båt satte kanske stopp för det för några veckor sedan då dom satte not eller vad det var på ett skarpsillstim precis på platsen vi var. Förhoppningsvis finns det några kvar att ta någon annan tur.

Trist bild på min 231 grammare

Mina sillar ligger nu insaltade i väntan på jul. Måste även göra något åt min havsfiskeutrustning, är inte alls nöjd med det senaste spöt / rullen jag köpte. Extremt jobbig kombination att fiska med.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed