f

2009-11-09

På diverse bloggar har man i veckorna kunnat läsa om bra sillfiske i inloppet till Göteborg. Något jag funderat på var att det borde gå skarpsill bland dom vanliga sillstimmen. En fiskepolare trotsade vinden idag och åkte ut på en reg-sill-jakt-tur och visst blev det både sill och skarpsill.



Överst sill och nederst skarpsill. Grattis med ny art Marran! Är själv enormt sugen på att komma ut och ta en själv. Trodde länge jag hade skarpsill men det visade sig vara vanlig sill.

Om vinden lägger sig gör jag nog ett nytt försök på mörkerskrubba i veckan här. Sist jag var ute såg jag något som såg lite underligt ut. Det blåste så mycket så hade svårt att säga om det var räka eller fisk jag såg men jag tar nog med micro-grejerna för säkerhets skull om det blir någon tur.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed