f

2009-12-12

Blev inte något fiske idag och antagligen inte heller imorgon pga jobb. Har inte mycket fiskeplaner på gång nu som sagt. Eventuellt tar jag en mörkertur i veckan ner till någon hamn söderut med mikrofiskeutrustningen.

Har för mig det var vid denna tiden förra året jag testade det. Såg några fiskar som jag i mörkret inte kände igen som jag började fiska på. Började fantisera om allt från småfläckig rödhaj till någon skärlånga. Till slut kom jag fram till att det borde vara tånglake. Efter många om och men så såg en betet och högg. Väl uppe på land visade det sig vara en torsk.


Inte helt lätt att se skillnad på arterna i mörkret. Tycker det borde kunna finnas några arter som inte är så vanliga under de varma månaderna inne så det är nog värt ett nytt försök.
Gör förresten inte som jag har gjort på bilden ovan här. Underlaget ser väldigt torrt ut och kan skada fiskens slemhinnor.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed