f

2009-12-03

Till helgen lutar det åt, om vädret inte totalt ballar ur, fiske efter minst en ny art.

Planen är att slänga ut ett gäddmete samtidigt som jag fiskar med häckla efter siklöja och kanske t om nors. Tror det blir svårt med den här satsningen men det är värt ett försök. Om inte annat är det väl inte optimalt att fiska med häckla från land.

Siklöja från i våras som en gädda spottade ut

Gäddfisket kan nog fungera på platsen. Tänkte testa deadbait enligt engelsk modell med antingen sill eller makrill som bete beroende vad jag får tag på.

Fick en gång en fråga vilket jag skulle vara mest glad över. En gädda på 10 kg eller siklöja på 10 gram. Faktiskt inte en lätt fråga för mig men det lutar nog trots allt åt gäddan då eftersom det både är nytt pers och lite av en magisk gräns. Om jag får välja mellan gädda på 8 kg och siklöja på 8 gram är dock valet enkelt. Siklöjan vinner lätt.

Categories: , ,

2 kommentarer:

Peter A sa...

Jag har ett pers på 12 kg på gädda.

Patrik sa...

Nej det har du inte alls!

Subscribe to RSS Feed