f

2009-12-14



Vikt
210g på den understa tror jag.

Kommentar
Trodde länge att jag inte hade sill på listan utan skarpsill. Jag hade fångat några fiskar ur stimmen med småsill man ofta ser nära land och trodde detta var skarpsill. Nu i år blev jag osäker och fångade en för närmare kontroll och det visade sig alltså vara vanlig sill.

Sill i storleken som på den översta bilden kan vara grymt effektivt som bete efter andra arter. När jag använt levande sill som agn för mete efter havsöring så har det alltid slutat att man får lägga nästan all tid på att försöka få upp tillräckligt många sillar för dom går extremt fort åt. I dessa fall är det oftast en näbbgädda som hinner åt sillen först, men det har blivit några fina havsöringar på metoden.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed