f

2010-03-20

Nu börjar man bli lite sugen på båtfiske men det dröjer nog ett tag till. Däremot börjar det nog bli lite tveksamt med havsisarna nu. Jag är lite sugen på att ta en tur upp till Gullmaren i helgen men jag tror jag hoppar det. Istället lutar det för tillfället åt lite abborrpimpel i helgen innan vårens artsatsningar kommer igång på riktigt. Jag har inte bestämt mig riktigt ännu.

Jag har även en helt galen plan på att kikpimpla ringbuk - en art som det sägs bara påträffas på grunt vatten under vinterhalvåret. Chansen att den planen skulle fungera är nog minimal men det kanske är värt ett försök.
Categories:

1 kommentarer:

Conny sa...

Jo, nu e man fiskesugen och har snart fått ur all is från båten, gäddfiske nalkals. Rekade rampen vid fästningen men det låg 3m snö på den. Imorron blir det en Dröbak-tur, hoppas på några nya arter.

Subscribe to RSS Feed