f

2010-04-26

För några timmar sedan fick jag en känsla av att idag är det bra fiske på gång. Tog flugspöt och hoppade in i bilen och åkte ner till en hamn i närheten. När jag gick ut på bryggan förstärktes känslan att idag kommer åtminstone jag få se öring och rätt fick jag. Det var massvis med öring i rörelse och jag tappade ganska snart räkningen. Det är underligt men många känner nog igen sig att man känner redan innan man kommer till vattnet att det kommer bli bra fiske.

Något bra fiske huggmässigt blev det inte för mig visserligen. Idag var dom var oerhört skygga, antagligen syntes jag alldeles för bra mot den mulna himlen. Det var ganska tydligt att öringarna såg mig innan jag såg dom och då är det inte lätt att få något.

Det blev ingen krokad fisk idag alltså men det var riktigt kul ändå. Vid ett tillfälle drog det förbi ett stim på 10-20 öringar varav ett par såg ganska fina ut. Jag kan varmt rekommendera sånt här fiske, det är grymt spännande.

Pratade även med Conny som nu var hemkommen från GHFKs tur till Öresund. Igår verkar fisket ha varit bättre och det kom upp en del kul. Tio koljor över regstorlek, rödspätta på kilot, randig sjökock och en liten felkrokad klorocka. Tolv arter blev det tydligen sammanlagt.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed