f

2010-07-06

Jag var ute en sväng på lunchen idag och tittade efter multe på ett nytt ställe. Lika tomt här, verkar som det har gått troll i multespaningen i år.

Annars börjar semestern närma sig, förhoppningsvis blir det en hel del fiske. Först ut, om jag kan få tag i en båt, blir det göstrolling i Dalsland. Det har blivit lite av en tradition. Sedan hoppas jag på en del artfiske nedåt Halland. Förutom lax har jag en del uppslag på andra arter där. Det blir inget lätt fiske men då det verkar finnas chans på flera arter (tejstefisk, oxsimpa och slätvar) på samma ställe finns det väl hopp att plocka en.

Annars verkar folk fånga en del pigghaj runtomkring, det är också en art jag hoppas kunna bocka av i år bara lite lugnt väder kan sammanfalla med ledighet.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed