f

2010-10-05

Som signaturen Olle skrev i en kommentar om den upptrålade vågmären från häromdagen så har det talats om spöfångade vågmärar från Norge de senaste åren. Jag är dock osäker på hur mycket sportfiskefångster det har varit tal om, jag har för mig det mer varit tal om inbogseringar.

Idag hittade jag den här artikeln: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/-det-foerste-jeg-saa-var-de-enorme-oeynene-3306718.html som beskriver en vågmär fångad på drag (!) över dryga 100 meters djup i Mistfjorden strax väster om Trondheim. Det finns även en filmsnutt på själva landningen på länken ovan.
Categories: ,

2 kommentarer:

Olle sa...

När vi var i Åndalsnes häromåret var det en söndagsfiskare som fick en vågmär och skickade ett foto till den lokala tidningen. Jag skannade in artikeln och lade upp i Fiskesnacks fotoalbum.

http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/showimage.php?iid=52306&cid=19&scid=0&sort=date

Patrik sa...

Där ser man, vissa har ju flyt. Skumt att det snackades om att det här var den första spöfångade. Men det kanske ger sig.

Subscribe to RSS Feed