f

2010-11-16

Nästan helt vindstilla när jag kom ner. Fick ganska omgående syn på en plattfisk som låg på botten, det kanske var önsketänkande men det såg verkligen ut som en tunga i det ganska grumliga vattnet. Huvudet såg väldigt trubbigt ut. Ut med flugan och hugg direkt. Någon tunga var det (inte helt oväntat) inte.
Efter att jag släppt tillbaka den lilla skrubban börjar det som sagt plötsligt blåsa. Inte jättemycket men tillräckligt för att nästan helt förstöra sikten.

Packade ihop flugspöt och gick istället bort till "simpstället" jag hittade sist som ligger lite mer skyddat mot vinden. Såg att det var några simpor hemma. Funderade på om jag orkade hämta spöt och kom fram till att det kan ju vara oxsimpa så jag rotade fram ett haspelspö ur bilen. Något naturligt agn hade jag inte med så det fick bli öronpropp boostad med betesspray i smaken mask-kanel-blandning. Mums.

Rötsimpan verkade efter lite övertalning gilla smaken i alla fall. Något oxsimpa var det alltså tyvärr inte. Kanske skall försvåra det hela och köra "Jakten på 100 arter, med öronpropp" istället?

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed