f

2011-02-12

Idag blev det ytterligare ett försök på nors som totalt misslyckades alltså. Marran kom traskandes över isen och pekade ut några platser där han sett nors ligga uppfiskade på isen. Trots detta och trots stundtals intressanta ekon på ekolodet var det inget som ville ha mina maggotar. Ovan är två bilder på när det var en del aktivitet på ekolodet men jag hade några tillfällen där det var ännu mer ekon på lodet.
På bilden till höger ser man min häckla, bra att kunna se att man fiskar på rätt djup tänkte jag men det hjälpte ju inte.

På det andra stället fiskade jag lite i skymningen, hade ett försiktigt napp där men ingen fisk upp.

Jag kan inte förstå varför jag inte får någon nors. Är det inte nors på ekolodet? Har dom bara extremt korta huggperioder? Dom fångas då och då på under abborrpimpling och att rikta fisket mot dom borde vara enklare? Jag tycker jag testat det mesta nu.

Nu får det nog räcka med norsfiske från isen för den här säsongen om nu inte något nytt och intressant dyker upp.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed