f

2011-03-24


Rödingen var alltså ny art nr 2 för året. Två nya arter så här kort in på året känns helt ok så i väntan på att det skall bli dags för nya artsatsningar så tänkte jag köra lite "nöjesfiske" under tiden. Egentligen kanske man borde göra några försök i åarna efter stäm och faren nu i veckorna men just nu lutar det alltså åt lite mer vanliga arter som jag redan har på listan.

Jag hoppas på att göra något försök på att putsa personbästat på abborre från 710g till över kilot. Även gädda över 10 kilo skulle sitta fint, 8400 g har jag som personbästa där. En annan art jag eventuellt tänkte fiska efter är id, tror inte ens jag har någon noterad vikt på den arten men framförallt har jag inget foto på egenfångad id.

Det närmsta är att jag hoppas kunna klämma in en ismetetur efter abborre redan i helgen. Om det inte ger något är plan b fiske i öppet vatten.
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed