f

2011-03-05

Mås (trut?) med glyskolja som inte klarade återutsättningen.

Ett bra försök på klorocka blev det i alla fall. Jag fiskade tillsammans med Kolbeck men ingen av oss fick något att skriva hem om. I år tänkte jag bokföra varenda fisk jag fångar, tänkte det kan vara kul att se hur många det blir på ett år. Idag blev det 44 vitlingar, 10 glyskoljor, 6 sandskäddor och en torsk till mig. Storleksmässigt var det ovanligt smått idag, min största vitling kanske låg på 150 g. Kolbeck fick någon finare. Jag fick även en sandskädda som inte var i yngelstadiet, 2 hekto kanske den vägde.

Man kan tycka att det borde kommit upp något ovanligt med alla kroktimmar man lagt på Gullmarn i år men det gäller väl att ha lite flyt också.

Ovan en sandskädda med teckning även på blindsidan, har bara sett det på skrubbskädda innan.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed