f

2011-04-16

Trots en hel del nötning blev det ingen abborre den här gången heller. Vi växlade mellan jigg och bottenmete med mask. Jag hade eventuellt en dragning i jiggen en gång och metet gick lika segt det till en början.

Det var först på slutet när vi i princip gett upp som feedertoppen började signalera att det fanns någon sorts livsform i ån. 7 timmars fiske utan napp och att jag vid tillfället höll spöt i ena handen och hjälpte klippa Tobbes tafs gjorde att jag inte alls var med och tyvärr kändes det som en abborre. Ingen liten heller. Den gick dock av efter bara någon sekund och jag fick inte ens se den.
Det som kanske talar mot abborre var att vi på samma plats fick flera öringar efter detta. Jag började med att få den här ruggigt vackert tecknade öringen.


Efter en stund fick även Tobbe sin första öring nånsin, kul! Hade varit dubbelt trist om bara jag fick öring.
Han fick även en öring till under tiden jag gjorde ett sista desperat försök efter abborren med jiggarna.

Börjar tro det har gått troll i mitt abborrfiske i ån för tomt på abborre i ån var det definitivt inte. Snackade med en annan som glömde fråga namnet på och han fick en del. Största på 1,2 kg om jag minns rätt och en bunt mellan halvkilot och kilot. Vid ett tillfälle kom han och ställde sig brevid mig och drog tre snabba abborrar med i princip samma metod och tackel som jag körde.

Fisket kan vara mystiskt ibland men det är bara att ta nya tag, kanske redan imorgon!
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed