f

2011-04-24

Avbröt fisket ganska tidigt idag, dels för jag tror det var lite för tidigt för vimma och dels för att jag ville hem och kolla upp den förmodade stämen. Såg på plats att detta inte var någon art jag brukar fånga. Väl hemma räknade jag fjäll och det stämde bra med stäm innan jag började fira funderade jag på om det fanns någon annan art som det teoretiskt sett skulle kunna vara när jag kom på det. Löja. Benlöja. Den arten existerar ju faktiskt, det hade jag inte en tanke på innan. Fjällantalet stämde för löja också. Det lättaste sättet att se skillnad på dessa arter i den här storleken är kanske fenstrålarna i analfenan.

Helt klart för många för stäm. 20 fick jag det till på fisken jag tog med hem vilket stämmer bra på löja medan stämen bara har 7-9. Attans. Jaja, det enda positiva är att jag saknade foto på den här arten. Alltid något.

Förövrigt var inte fisket någon höjdare, några mörtar och några små abborrar blev det.

Det här var ju inget kul, får nog försöka ta revansch på den där tånglakeliknande fisken jag såg igår kväll när det mörknar. Nästa inlägg på bloggen blir tydligen nr 666, det måste alltså vara guldläge för någon mörkerälskande ondskefull asätar-art i natt.
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed