f

2011-09-10

Nyss hemkommen från ett nytt försök efter den randiga sjökocken kan jag konstatera att det gått nors i den. Det blev alltså ingen sjökock idag heller. Idag kändes dock fisket väldigt trögt rent generellt. Arterna som kom upp var vitling, skrubbskädda, torsk och sandstubb. Förvånande nog alltså ingen sandskädda.

Jag testade även Fiskeligans recept för tungevar. Problemet var att även stubbarna var tröga idag dessutom var 99% väldigt väldigt små. Efter ett tag fick jag i alla fall en sandstubb som jag tacklade på.

Efter några sekunder börjar feederspöt signalera napp och jag känner att detta är något speciellt. Känns som en hyfsat stor plattfisk och den är väldigt lugn, bara några enstaka skakningar annars är det bara motstånd. Vid det här laget är jag nästan helt säker på att det har stigit på en klorocka på sandstubben. Därför blir jag helt paff när den här fisken bryter ytan.

En liten torsk? Det hade jag aldrig kunnat gissa på sättet det kändes. Jag fick i alla fall tillbaka sandstubben även om den var rätt så stendöd vid det här laget. Jag kastade ut den igen men det var något som stal den omgående utan att bli krokad. Tyvärr fick jag inte tag i några mer stubbar trots att jag la en del tid på det.

Åter till dom randiga sjökockarna. Dom finns där men hur man fångar dom har jag ingen aning om. Min bästa teori just nu är att man måste heta Kjell, Adam, eller Hasse för att få en.

3 kommentarer:

Haze sa...

Stubb är hett!

Adam sa...

Nästa gång sitter den! Annars får du väl helt sonika byta namn:)

Patrik sa...

Ja nästa gång, det trodde jag efter första turen efter nors också. Så här 20 försök senare är jag inte lika säker hehe.

Subscribe to RSS Feed