f

2011-12-17


Idag blev det äntligen en abborre, även om den inte var den stor var den välkommen som decembers första fångst. Jag såg inget vidare liv i vattnet idag och hade eventuellt bara någon ytterligare fiskkänning förutom den här abborren. Det känns som man skall ha lite flyt inne i kanalerna för att ha ett bra fiske, idag var det en till fiskare som inte hade känt något innan jag kom ner. Precis samtidigt som jag fick fisken hade han en i liknande storlek som han tappade precis vid land. Det verkar som det drar förbi stora stim och det gäller att man är på rätt plats på rätt tid för att ha något vettigt fiske.


Abborren tog på ett dropshot tackel. Börjar få lite känsla i den fiskemetoden nu tycker jag, det bådar gått inför vårens kommande storabborrförsök. Måste fylla på med nya jiggar och sänken för dom går åt, idag blev jag inte av med någon jigg men desto fler sänken.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed