f

2011-12-18

Körde ett nytt pass efter abborre idag och det blev ett riktigt skitpass. När jag kom ner var fiskaren från igår redan där, han hade fått 7 abborrar med en topp på kilot. Jag tänkte bottenmeta med mask och riggade upp  medan han drog en ny abborre. Jag gick och hämtade jiggspöt från bilen men då var det tydligen redan för sent, jag hade visserligen en fisk som satt på någon sekund nästan i första kastet men sen dog det ut helt för båda två.

Inte ett pill på maskspöt och påsar, remmar, cykelslangar och annan bröte i varenda kast på jiggandet. Tömde i princip hela jigglådan idag på saker (cyklar?) som inte ville följa med upp.
Categories:

4 kommentarer:

Team Poseidon sa...

Tjena!

Testa att köra dropshot kan vara ruggigt effektivt:)

Patrik sa...

Tack för tipset men det är så jag fiskat till 90% fick dock byta när jag fick slut på dropshot grejer :)

Team Poseidon sa...

Trodde man att man kunde komma med ett hett tips:) då får väl man önska god jul och ett riktigt skitfiske år i stället:)

Patrik sa...

Det var ett bra tips hur som helst, verkar mycket mer effektivt med dropshot på den platsen, säkert särskillt nu när det är kallt i vattnet.

God jul och skitfiske på dig med!

Subscribe to RSS Feed