f

2011-12-25


Jag nötte vidare efter den där storabborren jag vill ha idag. Till en början körde jag med dropshot men det tog inte många minuter förrän jag satt samtliga de färdiga riggarna jag hade med mig i botten och lina för att göra nya hade jag givetvis glömt hemma. Jag hann med ett hugg på en svart dropshot jigg innan jag alltså tvingades byta till traditonella jiggar. Efter en halvtimma eller så smäller det på något. Om det inte var kombinationen fisk som satt fast i botten på något konstigt vänster var det något riktigt riktigt stort. Det var i princip stumt med några små rörelser innan det kändes som fisken skakade på huvudet och jiggen släppte. Några direkta märken på jiggen fanns det inte förutom att en liten bit av svansen var avbiten.

Jag misstänkte direkt en rejäl gädda och började gräva i jigglådan efter något mer gäddvänligt, det fanns inte mycket att hitta förutom betet på bilden. Efter några kast small det på en ny gädda på den men även den klev av efter några sekund, den här kändes som en mindre gädda på gissningsvis några kilo. Jag hade eventuellt några nafs efter det också innan jag gav upp för dagen. Till nästa gång blir det masstillverkning av dropshotriggar.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed