f

2013-10-26


När jag nästan redan hunnit fram ända till Conny i Kungälv fick jag ett SMS där Conny började bli lite tveksam till vädret, kuling och verkligen ösregn gjorde att jag också kände mig lite skeptisk men eftersom jag nästan redan var framme så tänkte jag vi kunde avvakta lite.

Vi bestämde oss för att köra ändå då det verkade vara övergående regn. Sjösättningen gick bra och snart var vi på väg ut, väderprognosen stämde dock inte alls utan det blåste rejält från fel håll så de platser vi ville fiska på låg helt fel. Istället hittade vi lä och fiskade på 25 meters, det kändes lagom hett men jag hoppades på att någon halvvilsen klorocka skulle vara där inne men någon sådan fanns ju inte.

Vi fick rätt hyfsade vitlingar, en rötsimpa och en svart smörbult innan jag bytte till häckla och fick sill och den här knoten som tog pilken.

Knot är alltid kul att fånga!


Efter ett tag blev det en liten lucka i blåsandet och vi stack ut mot bergen där jag hoppades på en bergskädda eller något annat kul.
Det var dock som vanligt mest torsk där ute. Det är otroligt roligt att torskarna blir större och större för varje gång man är där ute. Conny fick en grann på 2,2 kg.



Det var ofta det blev dubbeldrillning av torskar i kilosklassen och större. Kul, dom är ruskigt starka på grunt vatten och lättare utrustning.

Avslutningsvis blev det en gråsej och det totala antalet arter hamnade på 7 - vitling, sill, rötsimpa, svart smörbult, torsk, knot och gråsej. Kul fisketur och oväntat lyckad med tanke på hur vädret var och hur mycket det blåste.
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed