f

2014-03-10

Jan Olsson på Vänerblänket är förvisso en stor idol men nu är han ute på tunn is när han skriver om en bok som skall handla om det mytologiska väsendet nors. Tydligen är det någon med ett hemsökt korrupt ekolod som kommit fram till att varlesen nors (som vi alla vet ju enbart är ett påhitt från gamla sagor) skulle vara en vanlig fisk. Själv har jag rest runt och försökt bevisa att den här varelsen existerar utan att lyckas. Visst, jag har sett fiskliknande varelser i ursoppan i Marrans sump och visst har jag anat en doft av gurka från håvar och hinkar vid "norsleken"  men att den här "fisken" skulle finnas finns det inga som helst bevis för.

Annars är det inte så mycket som händer på fiskefronten just nu för mig. Fisket börjar komma igång på alla fronter dock och jag hoppas få till en metetur till någon trevlig å inom kort.
Categories:

2 kommentarer:

Haze sa...

Det är en myt, gurkbönder som sprider avfallsrester från höstskörden, som sedan blandas med löjstim, är vad det är!

Jag såg stäm idag från elfiske i ett biflöde till Säveån. Ett storspigg och några elritsor kom också upp.

/H

Patrik sa...

Säg till om du hittar några fler småspiggar!

Subscribe to RSS Feed