f

2014-03-24

Läste på Team Poseidons blogg att det fångats en misstänkt rödknot i Öresund under artfiske. Hoppas det är en rödknot, det hade varit riktigt kul om en sådan fångades igen men jag känner mig lite tveksam. Utan att ha sett fler bilder än den på bloggen tycker jag hela fisken känns väldigt mycket som vanlig knot. Nosen ser inte ut att vara särskilt brant vilket skall vara ett sätt att skilja rödknot från andra knotar.

Skall hem och slå i Fisknyckeln senare och återkommer om jag kommer på andra tankar angående den här fisken.

Förövrigt blev det inget fiskat i helgen. Fiskesuget börjar byggas upp igen efter meteturen sist. Jag och Conny hoppas kunna göra ett nytt försök efter rocka till helgen, nu håller vi tummarna att vindprognoserna kommer vara samma när vi närmar oss helgen.
Categories: , ,

1 kommentarer:

Andreas Næristorp sa...

Vanlig knurr det der..

Subscribe to RSS Feed