f

2014-06-06

Båtturen ställdes in pga vinden. Istället bestämde jag mig för att göra ett försök på tejstefisk igen. Väl framme på platsen där dom skall finnas börjar det regna och så fortsätter det. Efter tre timmar är jag rejält genomsur och har inte fått någon tejstefisk, blir ruggigt kallt när man är så blöt och jag har problem att agna med stelfrusna fingrar. Bestämmer mig för att packa ihop och då slutar det givetvis regna. Kokar lite soppa och försöker värma mig i bilen och fiskar på en stund till men inga nya arter idag.

Fiskade även en bra stund på ett stim med små (kust-?) tobis men dom ville inte ha räkfragmet på krok i storlek 32.

Sammanfattningsvis blev det en hel del arter och en del oväntat stora fiskar på det agnet jag körde (små maskbitar på krok i storlek 16). Jag fick torsk, stensnultra, randig sjökock, sandskädda, skrubbskädda, bergstubb och svart smörbult,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed