f

2014-06-04

Fick ett SMS om att Hasse är uppe i 44 arter i år så jag räknade ihop mina, 23 blev det. Har haft lite funderingar på att försöka slå mitt rekord på 40 arter från 2011 men jag får se hur det blir med det, borde nog lägga energin på att fånga helt nya arter istället.
Lite annan statistik från årets första del följer. Känns som jag fiskat jäkligt lite än så länge. På fredag lutar det åt en tur nånstans, eventuellt kommer jag nöta efter tobis.

Nya arter
2 (tunga, större kantnål)

Arter
Berggylta
Braxen
Glyskojla
Gråsej
BenLöja
Mört
Oximpa
Piggvar
Rödspätta
Rötsimpa
Sandskädda
Sandstubb
Sill
Sjustrålig smörbult
Skrubbskädda
Stäm
Större kantnål
Svart smörbult
Torsk
Tunga
Tånglake
Vitling
Öring

Totalt antal fiskar
73 st

Antal fisketillfällen
23

Antal fisketimmar
70 h

1 kommentarer:

Haze sa...

Att nöta tobis är ju kul, chans på andra spännande bifångster så som skarpsill, staksill, majfisk, ansjovis och dessutom lär du få mycket napp i form av makrill, sill, sej, torsk och vitling! ;) Skitfiske!

Subscribe to RSS Feed